Maak kennis met het duo achter Studio KO

De simpliciteit in de naam – ontstaan uit de initialen van de twee krachten erachter – is de drijvende kracht achter de ontwerpen gemaakt door Studio KO. Olivier Marty en Karl Fournier werken vanuit de kracht van de omgeving. Het resulteert in een klantenkring die zich kenmerkt door namen als Hermès en Agnelli.

Dan Glasser

Juist die benaderingswijze gehanteerd door Studio KO maakt dat ze in staat zijn om een grote diversiteit aan ontwerpen te realiseren, zonder hun eigen DNA daarin te verliezen. De eenvoud, het aanpassingsvermogen en de kracht van het moment is iets wat kenmerkend is voor ontwerpen van Studio KO.

Een goed voorbeeld vinden we terug in het YSL-museum in Marrakech. De kenner ziet meteen dat er vrijwel niets aan het museum doet hinten naar de kenmerken uit de kleding ontworpen door de Franse modeontwerper. Het is meer de speling van het licht, de omgeving waarin het museum zich bevindt en de ‘menselijke kant’.

Het duo is in staat om zichzelf op te splitsen voor hun benadering rondom het ontwerpen van woningen of publieke plekken. Zelfs brengen ze het woord ‘schizofrenie’ aan ’t licht, om te omschrijven hoe divers hun benaderingswijze is voor het werk dat ze verzetten. Oneffenheden en imperfecties zijn natuurlijk én menselijk, het is juist die kant die door hun sterk wordt belicht. Enkel als je het voelt – als je er voor openstaat.